Kilometerbeprijzing
Betalen naar gebruik is eerlijk
De totale lasten
De KNAC staat niet onwelwillend tegenover kilometerbeprijzing, maar vindt wel dat de totale lasten voor automobilisten niet moeten stijgen. Betalen naar gebruik is eerlijk, maar de invoering van kilometerbeprijzing mag niet bovenop de huidige belastingen komen. Het zou hand-in-hand moeten gaan met het geleidelijk afschaffen van de BPM, de aanschafbelasting op nieuwe auto’s.
Met de invoering van kilometerbeprijzing is er dan tevens een rechtvaardige belasting per kilometer voor elektrische auto’s en alternatieve aandrijvingen, die via het tanken van fossiele brandstoffen nu niet meebetalen aan het bestaande systeem van betalen per kilometer.
Om samen met andere organisaties op te trekken voor het behoud van de bewegingsvrijheid in ons land, heeft de KNAC zich aangesloten bij de Mobiliteitsalliantie. Kijk hier voor meer informatie hierover op mobiliteitsalliantie.nl.
Laatste nieuws over kilometerbeprijzing
Waarschijnlijk streep door rekeningrijden in 2030
Vanaf 2030 zou rekeningrijden moeten worden ingevoerd in Nederland. De kans dat die plannen daadwerkelijk doorgaan wordt een stuk kleiner…
KNAC bezorgd over voornemen minister Jetten om vrijstelling oldtimers af te schaffen.
De KNAC heeft zijn bezorgdheid geuit over het voornemen van minister Jetten om in het kader van het terugschroeven van…
Steeds meer elektronische tolheffing in Zuid-Europa
Er wordt op steeds meer wegen in Zuid-Europa elektronisch tol geheven. De borden waarmee dat staat aangegeven zijn niet altijd…
Kabinet komt met eerste plannen voor rekeningrijden
Het kabinet heeft een ‘eerste uitwerking’ vastgesteld die moet leiden tot het betalen voor het gebruik van de auto per…