De vernieuwde IAA, die onder de naam IAA Mobility in München werd gehouden van 7 tot en met 12 september, heeft ruim 400.000 bezoekers getrokken. De organisatie en de aanwezige automerken spreken van een groot succes.
De laatste IAA in Frankfurt trok in 2019 slechts 560.000 bezoekers in elf dagen, wat per dag veel minder is dan tijdens de nieuwe IAA in München, die maar zes dagen open duurde. De IAA Mobility in München was de eerste grote autoshow sinds de uitbraak van corona in 2020. De uitbraak zorgde er destijds voor dat de Autosalon van Genève op het allerlaatste moment werd geannuleerd.
Ondanks het succes klinkt er ook kritiek. De beurs zou teveel een ‘fietstentoonstelling’ zijn geweest en een deel van de grote autoconcerns, zoals Stellantis, Toyota en General Motors, bleef weg, mede vanwege de nog niet ideale situatie rond corona. Waardering was er voor het feit dat de beurs niet meer alleen in anonieme hallen was ondergebracht, maar dat een deel van de stad München was benut als tentoonstellingsruimte.