Spyker herrijst weer uit de as. Er is een overeenkomst getekend met een investeringsgroep met de Russische bankier Boris Rotenberg en de Michail Pessis, topman van Milan Morady. Volgens de eerste berichten worden er dit jaar al auto’s gebouwd en afgeleverd, waaronder de Peking-to-Paris SUV, de C8 Preliator en een kleinere sportauto die B6 Venator moet gaan heten.
De ontwikkeling van Spyker-modellen moet plaats gaan vinden in Duitsland en Rusland. De productie van koolstofvezel carrosserieën zou in Rusland gebeuren en de eindassemblage in Nederland. De hoofdzetel van Spyker zou daarentegen gevestigd worden in Luxemburg. Spyker wil ook een servicetak oprichten met servicecenters in Zuid-Frankrijk en een locatie dichtbij de Belgische, Franse en Luxemburgse grens.
Volgens Victor Muller, die het merk opnieuw zal gaan leiden, heeft Spyker ‘een betere basis dan ooit tevoren’. Spyker zal zich vooral richten op sportauto’s met een verbrandingsmotor, maar er komen ook hybrides.