Een doorstart van Spyker zou al in 2021 vorm kunnen krijgen. De auto’s zouden bij R Company in het Duitse Trier gebouwd moeten worden. Het gaat dan om drie modellen, de Spyker C8 Preliator, de D8 Peking-to-Paris en de nieuwe B6 Venator, die als designstudie in 2013 in Genève werd gepresenteerd. Ook kunnen Spyker-bezitters – dat zouden er 265 zijn – voor service terecht kunnen bij R Company, zo meldt Auto Motor & Sport.
Er is nog wel een groot probleem dat de doorstart zou kunnen blokkeren, want de curator van Spyker Services, Dennis Steffens, wil de merkrechten van Spyker verkopen om de openstaande schuld van 800.000 euro te kunnen betalen. Victor Muller zegt al maanden toe dat er nieuw geld wordt aangetrokken, maar komt deze beloften niet na aldus Steffens. Volgens de curator is er interesse vanuit binnen- en buitenland voor de merkrechten van Spyker. Indien de merkrechten verkocht worden, dan kan Victor Muller een doorstart in elk geval vergeten.
Mocht de doorstart er wel komen, dan is dat te danken aan de Russische oprichter van de renstal SMP, Boris Romanovich Rotenberg, en Michail Pessis, die eigenaar is van R Company, een bedrijf dat is gespecialiseerd in de verkoop en export van getunede auto’s van onder meer Lorinser, Mansory en Techart. Hij is bovendien mede-eigenaar van SMP Racing Monaco. Het bedrijf vervaardigt al enkele jaren een getunede versie van de Spyker C8 Aileron.